V některých případech je obzvláště těžké splnit náročné právní požadavky na reklamu. Ale představte si, že někdy stačí jenom pár slov navíc a je to, nikdo s reklamou problém mít nebude. Nesmíte se na nic spoléhat, lidé jsou různí a mohou různě pochopit reklamní sdělení. Je proto jasné, abyste dodržovali několik zásad při tvorbě obsahu reklamy:
- Stručně a jasně
- Srozumitelně a přesně
- bez rozporu s dobrými mravy
- vhodné umístění
Občanský zákoník a obchodní zákoník se na dvou různých místech, § 44 – 53 ZOK a 2972 OZ, zabývají nekalou soutěží, tedy určitým stavem / jednáním, které může vést k narušení zdravého prostředí hospodářské soutěže. Nemusí to být pouze ve vztahu k jiným subjektům, tedy když v reklamě zaútočíte na své konkurenta, ale taky ve vztahu k zákazníkům / spotřebitelům, tedy můžete uvést nepřesné údaje na reklamě, které uvedou někoho v omyl a ten nakoupí zboží / využije službu v domnění o nějakém stavu věcí, který tu však není.
Příklad: Jazyková škola nabízí kurzy a pro „naše zákazníky také šest měsíců zdarma!“. Někdo by řekl, že se jedná o skvělou poutavou reklamu, ale může se jednat o klamavou reklamu, neboť normální člověk by si řekl, že se jedná o super nabídku šesti měsíců pro každého zákazníka a ještě k tomu to bude prvních šest měsíců, což je super, protože si můžete aspoň pořádně zašprechtit zadarmo. Pak ale zákazník zjistí, že se vlastně jedná o akci pouze pro roční předplatitele kurzů a ne pro všechny zákazníky. A že to není prvních šest měsíců, ale posledních šest v roce (7-12 měsíc). A co teď? Jedná se o dobrou reklamu nebo špatnou reklamu?
Takových případů je spousta. Pokud tedy máte obavy, konzultujte reklamu s nějakým odborníkem, případně pokud máte strach, že reklama nebude mít účinek, který chcete, aby měla, stačí si domluvit sezení či dvě s nějakým expertem přes SEO či SEM a budete hned vědět, na čem si stojíte.